Back to business - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Maikel Heeren - WaarBenJij.nu Back to business - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Maikel Heeren - WaarBenJij.nu

Back to business

Door: maikelheeren

Blijf op de hoogte en volg Maikel

28 Maart 2011 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hallo allemaal,

Vandaag ben ik voor het eerst weer naar de universiteit geweest. Het Mechanical Engineering gebouw is momenteel het eerste grote gebouw dat bijna helemaal is vrijgegeven, op een paar kantoren na. Momenteel is het nog een halve bouwplaats, aangezien alle zware plafondplaten zijn vervangen door lichtgewicht versies. Overal ligt nog plastic op de grond en hier en daar zijn ze nog met collegezalen en dergelijke bezig. De ruimte waar ik in werk is in ieder geval weer up and running.

De afgelopen 3 weken heb ik hier in mijn kamer doorgewerkt aan het project. Het idee achter alles wordt nu nog gecompliceerder en we proberen nog meer gegevens in het model te stoppen, om zo uiteindelijk alle onregelmatigheden op te pikken.

De laatste 3 weken waren voor mij dus ook best eenzaam. Ik heb niet veel meer gezien dan de binnenkant van mijn kamer. Om toch weer fatsoenlijk buiten te komen, ben ik afgelopen zaterdag naar het Airforce Museum gegaan. Dit is in een hangar naast het 2e vliegveld van Christchurch en hier hebben ze allerlei voor Nieuw Zeeland belangrijke vliegtuigen staan. Dit was wel mooi om te zien, zeker na zo'n lange tijd in m'n kamertje.

De komende weken ga ik gelukkig weer full-time naar de universiteit en zie ik ook iedere dag weer mijn projectgenoten. A.s. woensdag staat het eerste vertrek van een van mijn flatgenoten op de planning. Jerome vertrekt dan vervroegd in verband met de aardbeving terug naar Frankrijk.

Groetjes,

Maikel

• 28 Maart 2011 - 09:19

Smiran:

Hey Maikel,maar goed dat alles langzaam weer gaat lopen ,want ik kan mezelf voorstellen dat het niet echt comfortabel is om alleen op je kamertje te werken.Je hebt in ieder geval weer genoeg te doen de komende tijd.Suc6 met de tweede helft van je project,en we blijven je volgen.Groetjes Smiran

• 28 Maart 2011 - 14:35

Pa En Ma:

Nou jongen na een eenzame tijd gelukkig weer onder de mensen.
    Je hebt je zelf er goed door heen geslagen,je hebt toch nog wat aan je project kunnen doen,en jessica en wij waren er soms toch nog om te msnen.En de laatste loodjes wegen het zwaarst,nog 45 dagen te gaan.
    Zet hem op.

Groetjes pa en ma

• 28 Maart 2011 - 14:57

Opa En Oma Heeren:

leuk voor jou dat je nu weer verder kan maikel dan is het weer het oude ritme en gaan de dagen vlugger voorbij voor ons ook we wensen je nog een fijne tijd daar en leer ze he het zal wel lukken hoor jongen we denken mee groetjes van ons doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

• 28 Maart 2011 - 15:10

Scrien:

Hoi Miakel

Fijn voor je dat je weer naar de universiteit kan,niet zo eenzaam meer nu, weer met andere werken is leuker. Jammer dat er al een huisgenoot weg gaat, met hoeveel personen ben je dan nog?
    He Maikel heel veel succes!!!!

Groetjes Scrien en de rest

• 28 Maart 2011 - 15:48

Slinda:

Heey broertje!

Ksnap best dat eenzaam was.. Geen zusje die je kwalt helemaal niets:p
    Gelukkig zijn het nog maar een paar dagen en dan ben je weer trug!
    Nog heel veel succes daar en geniet ervan!!!

Xxxx slinda

• 28 Maart 2011 - 17:52

Smira,JOuri & Kids:

Hey Maikel,

Goed om te horen dat je weer naar de universiteit kan, gelukkig voor jou!! Das zeker geen pretje om 3 weken zo alleen door te brengen, en jammer ja dat er al iemand weggaat!! Succes verder met het project en tot gauw!
    Groetjes van ons uit Rucphen

• 28 Maart 2011 - 18:28

Sjac En Srietje:

hallo maikel nu niet meer alleen op je kamertje.nu kom je weer met je colegaa's te werken op de universiteit.
    ik zou zeggen doeje best maar.
    die laatste 45 dagen die zijn zo weer voorbij.

de beste groeten hier uit theikesjac en srietje

• 29 Maart 2011 - 07:58

Jos En Sien V/d.Lin :

Hoy Maikel. Gaat alles weer een beetje z,n oude gangetje? Je heb toch nog veel kunen weken heb ik gelezen.Dit alles met de moderne techniek. Er gaat ook weer een colega vertrekken heb ik begrepen,en komt er nu ook weer iemand anders bij?Maar voor jou gaat er ook elke dag eentje af.Nog even, en dan komt ook jou tijd om naar huis te gaan.Maikel de groeten van ons allemaal en tot ziens.
    Opa Jos en Oma Sien.

• 29 Maart 2011 - 08:55

Jan En Adrie Konings:

hoy Maikel als ik het goed begrijp kan je eindelijk de draad weer oppakken want eenzaamheid is ook niks dan duurt het allemaal nog langer voor je gevoel.
    Maar nu kan je er nog een laatse ruk aangeven en dan eindelijk weer naar huis nog veel sukses daar en hou je taai het zal nu wel lekker snel gaan.
    groetjes van sjan en sadrie

• 29 Maart 2011 - 20:32

Oma Conradi:

Lieve Maikel net jou verslag zitten lezen.Fijn dat je nu weer aan de slag kan in de universiteit en niet meer in je eentje in je kamer moet werken.
    Jammer dat Jerome weg gaat maar mischien krijg je wel een andere gezellig type die jou gezelschap houdt. Nog heel veel succes met alles.
    Groetjes Oma Ina Conradi.

• 31 Maart 2011 - 18:28

M@rco:

Hoi Maikel ;
    Goed te lezen dat je weer naar de universiteit kunt zodat je het { gewone } leventje weer een beetje op kunt pakken.
    Komt het openbare leven in Christchurgh ook weer een beetje op gang ?
    Het is natuurlijk wel een hoop ellende allemaal wat er is gebeurd.
    Maar het is goed om te lezen dat het jou allemaal goed gaat .
    Nou Maikel nog heel veel succes en sterkte met alles en we gaan van liever lee aftellen.
    Houdoe groetjes M@rco , S@skia , Celine & M@xime.

• 07 April 2011 - 18:07

Corry & Rinus..:

Goede avond Maikel.dat is het hier.
    alles goed met je?het is heel goed dat jeje tegen de eenzaam heid hebd kunnen verzetten,wanneer je zo alleen bend.wel fijn dat je nu je studie weer op kunt pakken.dan vliegen die 35 dagen ook weer snel voorbij. En dan ben je zo weer bij je liefje, en de rest van je fam. en kennissen.zet hem opMaikel..doeiiii

• 11 April 2011 - 11:56

Personeel Heinmade:

Hé Maikel,

Wij willen je vanuit Nederland hartelijk feliciteren met je verjaardag!! De taart houden we wel tegoed, ha ha.
    Veel groetjes van ons allemaal!!

Hein, MIa, Esperanza, Ankie, Johan, Nick, Bonny, Paul en Irma

• 11 April 2011 - 16:36

Marjan:

Hoi Maikel,(nou wel goed he sorry hoor) van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Heb het wel al via de cam gedaan maar het is ook weer leuk om een berichtje te lezen toch. Dat vinden wij wel dus gelijk een stille wenk dat je er weer een nieuw stukje op moet zetten he??!!
    Nou nog één maandje en dan kom je al weer terug, zal nu wel snel gaan daar in nieuw zeeland hoor, dus heb je nog plannen doen!!! Voor de laatste weekjes nog heel veel succes en tot gauw horens, liefs van je schoonmoedertje.

• 11 April 2011 - 17:32

Oma Ina Conradi:

Hallo Maikel, Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag en dan zo ver van huis. Nu je tijd schiet al op voor je naar huis komt we gaan nu aftellen.
    Gaat het goed op de universiteit met je werk ? Nog heel veel succes voor de komende weken.
    Groetjes Oma Ina Conradi.

• 11 April 2011 - 18:32

Opa En Oma Heeren :

een dikke proficiat van ons nog even volhouden je bent zo weer thuis hoor doe je best we wachten op jou groetjes

• 11 April 2011 - 19:00

Scrien:

Hoi Maikel

Gefeliciteerd met je verjaardag!!
    Een fijne dag!!
    Hoe gaat het met je stage?

Groetjes en geniet nog van je laatste maand daar succes Scrien en de rest.

• 11 April 2011 - 20:12

Familie O'sullivan:

hoi maikel
    van harte gefeliciteerd met je verjaardag, en we hopen dat je een fijne dag hebt!
    tot over een paar weekjes

groetjes cor, john, melanie & ashley

• 12 April 2011 - 03:54

Pa En Ma :

nou jongen we hebben je al gefeliciteerd op de cam maar nu ben je voor ons pas echt jarig dus daarom wilde we je zeggen,

PROFICIAT met je 22ste verjaardag en nog vele jaren.

groetjes van pa,ma linda en maikel

• 12 April 2011 - 05:27

Jos En Sien V/d.Lind:

Hallo Maikel.
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.Probeer er een mooie dag van te maken met je collega,s. Het gaat nu al weer snel naar het einde van je studie.
    Nog vele groeten van ons allemaal,en tot kijk.
    MVG:Jos en Sien.

• 12 April 2011 - 10:25

Sjakie En Srietje:

misschien lig je al te slapen
    maar nog gefeliciteerd met je verjaardag van sjakie en srietje
    groetjes ui 't heike
    houdoe

• 12 April 2011 - 18:39

Claudia Conradi:

Heey Maikel!
    fijn dat alles weer zn gangetje gaat! En natuurlijk... van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Houdoe!

• 16 April 2011 - 16:18

Toon -Anny Ossenblok:

Hallo Maikel,
    Wij hopen voor jou dat het weer lekker loopt,want ikben wel laat hè met reageren.Ook nog Gefeliciteerd met je verjaardag,wij zijn de laatste om dat te doen ,maar het is goed bedoelt.
    Nog een fijne tijd en tot schrijfs.
    Groetjes van ons allemaal!!!!