Queenstown en publicatie - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Maikel Heeren - WaarBenJij.nu Queenstown en publicatie - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Maikel Heeren - WaarBenJij.nu

Queenstown en publicatie

Door: maikelheeren

Blijf op de hoogte en volg Maikel

02 Mei 2011 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hallo allemaal,

Inmiddels is er al weer een week voorbij sinds ik terug ben uit Queenstown. Queenstown is een prachtige stad aan een meer, omringd door bergen. De busreis naar Queenstown toe was lang en vermoeiend, maar hierdoor heb ik wel heel Nieuw-Zeeland kunnen zien. Prachtige blauwe bergmeren, overal gele bomen (ja, het is herfst), water dat zo helder is dat je de alen van 2 meter lang ziet zwemmen. De eerste dag in Queenstown ben ik eerst naar de Queenstown Gardens gegaan, een klein schiereilandje met een geweldig uitzicht over Lake Wakatipu. Vervolgens ben ik omhoog gelopen naar de Skyline Gondola, met een prachtig uitzicht op de stad. 's Middags heb ik vooral in het centrum van Queenstown rondgelopen en heb ik toch nog wat souvenirs kunnen kopen. In Christchurch is dit niet mogelijk, aangezien het centrum nog steeds grotendeels is afgesloten.

De tweede dag stond er een cruise naar Milford Sound op de planning. De bus vertrok 's ochtends al om half 8. De busreis naar Milford Sound is zo'n 4 uur in totaal, maar vooral de laatste 2 uur zijn prachtig. Je rijdt dan door een gigantisch regenwoud, langs het op een na grootste meer van Nieuw-Zeeland. Hier valt jaarlijks tot zo'n 10 meter regen, dus alles is begroeid met mos. Onderweg stopte de bus een aantal keer om foto's te kunnen maken. Zo zijn we gestopt bij de Mirror Lakes, een klein meertje dat zo rustig is dat alle omringende bergen er perfect in reflecteren. Aan het eind van de busreis, zijn we door de Homer-tunnel gereden, een tunnel zonder betonnen wandbekleding, maar waar je de uitgehouwen rotsen gewoon ziet zitten. Als laatste voor Milford Sound zijn we nog gestopt bij The Chasm, een waterval door een nauwe bergspleet, waar de rotsen door de erosie hele rare vormen hebben aangenomen.

In Milford Sound mochten we gelijk op de boot en begon de cruise. De tocht door het fjord naar de Tasman Sea was winderig en koud, maar echt prachtig om te zien. Doordat het hier zoveel regent, zijn er overal watervallen te zien en ligt er bovenop het zoute water, een laag van een paar meter met zoet regenwater. Hierdoor lijkt het water bijna zwart te zijn. Onderweg zijn we ook nog een paar zeehonden en dolfijnen tegengekomen. Op de weg terug begon het helaas te regenen, maar goed, dat kan ook bijna niet anders, ze moeten toch die 10 meter per jaar halen. Vervolgens heb ik nog even bij de kapitein op de brug staan kijken en heb ik op het voordek zowat onder een waterval gestaan. Uiteindelijk kwamen we weer in de haven en begon de terugreis naar Queenstown, die vooral de tweede helft echt donker was, waardoor ik meer sterren heb gezien dan ooit van tevoren.

's Maandags stond de busreis terug naar Christchurch gepland en om een of andere rare reden, doet die er een uur korter over dan de reis naar Queenstown. De volgende dag had ik ook nog vrij, aangezien Tweede Paasdag en Anzac day op dezelfde dag vielen. Hier schuift men dan de vrije dag gewoon een dag op.

Inmiddels is het ook bekend dat ik de publicatie mag gaan schrijven. Sterker nog, hij is al voor de helft af. Vandaag had ik m'n laatste reguliere afspraak met Thomas, m'n begeleider, en de resultaten zijn veelbelovend. Volgens hem waren de doelstellingen zeker gehaald nu ik met mijn programma in staat ben tumoren van 10 mm in diameter waar dan ook in de borst weet op te sporen. Ik heb het op de siliconen modellen zelf geprobeerd en zeker als ze iets dieper zitten, zijn die met de hand niet te voelen. Aanstaande vrijdag hebben we nog een laatste bijeenkomst met alle DIET-collega's, waar ik mijn werk presenteer. Zaterdag vertrekt Thomas namelijk naar het buitenland voor een conferentie en dan ben ik hier dus officieel klaar.

De laatste week zal dus bestaan uit schrijven, schrijven en nog eens schrijven en tussendoor ook nog een presentatie maken. Uiteindelijk zal dit dus af moeten zijn aan het eind van de week en dan kan ik hier alles in gaan pakken.

Tot de volgende keer,

Maikel

• 02 Mei 2011 - 10:25

Daisy:

Gefeliciteerd dat je hem mag schrijven!!!
    Wat goed man!!
    Geniet ze nog lekker en werk ze nog met veel zin!!

• 02 Mei 2011 - 11:06

Pa En Ma:

Nou jongen het is je gelukt!!!!

Ga er nog maar een paar dagen hard tegen aan dan heb je vrijdag een mooie presentatie.

1 ding is zeker

WIJ ZIJN SUPER TROTS OP JOU.
    Heel veel groetjes en tot volgende week,Pa en Ma

• 02 Mei 2011 - 12:02

Scrien:

Hoi Maikel

Geweldig dat je de publicatie mag doen!!
    Nog een drukke week zo te lezen en dan eind inzicht supergoed wat je gedaan hebt!!! Succes met je presentatie!!
    Jullie Ma schreef het al ZE ZIJN TROTS OP JOU EN DAT MOGEN ZE ZEKER ZIJN EN JE MAG OOK TROTS ZIJN OP JEZELF ZIJN je hebt het goed gedaan.
    En vorig weekend is ook heel mooi en leuk geweest zo te lezen, weer veel gezien.
    Nog ff de laatste loodjes en dan ben je weer in NEDERLAND.

Groetjes en nog heel veel SUCCES met wat je nog moet en wil doen SCRIEN EN DE REST

• 02 Mei 2011 - 13:15

Opa En Oma Heeren:

dit is prachtig voor jou maar ook voor ons de presentatie en je bent zo ver jongen dit is knap dat dit is geluktnu nog even volhouden en je bent thuiswe wensen je nog een mooie week tot dan groetjes van ons opa en oma doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

• 02 Mei 2011 - 13:35

Annie En Henk:

Hoi Maikel,buiten het feit dat jij nu je publicatie mag gaan schrijven,wat op zich voor jou persoonlijk een prima prestatie is waar wij je uiteraard van harte mee,feliciteren,
    moet niemand vergeten waar het eigenlijk allemaal om gaat,namelijk om in een zo vroeg mogelijk stadium borstkanker te ontdekken,en mede dank zij jou gaat dat nu ook lukken.
    Dus de vrouw stapt hier als grote winnaar uit het strijdperk,want mede
    door jouw vinding zullen er vele levens gered kunnen worden,en dat is de meerwaarde van dit alles,dus geweldig gedaan Maikel,tot ziens en groetjes van Annie en Henk

• 02 Mei 2011 - 15:52

Sjac En Srietje:

proficiat maikel dat je die publicatie mag mag schrijven.
    wij zijn superrrrrrrrr trots op jou en die vrije dagen dat je die goed benut hebt. wij hebben van allebei de plaatsen bekeken schitterend die fjorden.
    nou stop ik ermee,ik zou zeggen tot over 10 dagen
    hier van uit 'theike groetjes sjac en srietje

• 02 Mei 2011 - 17:41

M@rco:

Hey die Maikel ; allereerst nog proficiat met je verjaardag { beter laat dan nooit } en van harte met het behaalde resultaat .
    We waren een tijdje off line van het wereld wijde web , maar nu zijn we er weer .
    Je hebt echt een topprestatie geleverd waar iedereen met recht trots op kan zijn !
    En je hebt naast je drukke werk ook nog kunnen genieten van een omgeveving waar je niet zomaar alle daags komt , {mogelijk dat je een keer je vader en moeder daar kan rondleiden !} ik vind het ook leuk hoe je de uitstapjes die je maakt allemaal beschrijft het is zo net of we hetzelf allemaal "live"meemaken.
    Het is daarom volgens mij ook niet zo gek dat juist JIJ die presentatie gaat doen.
    Maar al met al de komende week nog een hoop drukte voor jou.
    Vanaf de Dorpsstraat wensen we jou nog heel veel sterkte en succes met hetgaan wat komen gaat.
    Maikel TOI TOI TOI .

Groetjes Marco , Saskia , Celine & Maxime.

• 02 Mei 2011 - 18:12

SMira, Jouri & Kids:

Hey Maikel,

PROFICIAT!!! Wat SUPERGOED!!! dat je die presentatie mag gaan doen, en wat natuurlijk helemaal mooi is dat je zover bent gekomen dat de tumoren opgespoord kunnen worden, of hoe zeg ik dat, KEITROTS zijn wij op jou! En zo zie je maar weer het einde is al in zicht, maak er nog een mooie lange week van en we zien je binnen kort weer hier in Nederland eej!!

Groetjes van ons uit Rucphen

• 03 Mei 2011 - 08:58

Marjan:

Goedemorgen, wat leuk dat je er toch weer een flink stuk verhaal opgezet heb. Weer van alles meegemaakt en dan ook nog "het" stuk mogen schrijven super hoor!!
    Heel veel succes hiermee en voor vrijdag duimen we wat af hier. De terugreis in zicht, wat zal jij een paar mensen heel blij maken als je donderdagmiddag uit het vliegtuig stapt. Groetjes en tot gauw, liefs van marjan.

• 06 Mei 2011 - 11:01

Toon -Anny Ossenblok:

Hallo Maikel,
    Wat een prestatie,en ik hoop voor jou dat het schrijven inmiddels al een heel eind klaar is.
    Wat zullen veel vrouwen blij zijn dank zij jou,want het is super wat je gepresteerd hebt hoor.
    Geniet nog maar lekker van alles(wat waar mogelijk is),en dan wensen wij jou weer een goede terug reis.
    Groetjes en veel succes met de laatste lootjes (hopelijk niet zwaar)
    Tot gauw!!!

• 06 Mei 2011 - 14:14

Jos En Sien V/d.Lind:

Hoy Maikel.
    Hier nog een mailtje van ons.Het zit er weer bijna op.Grote klasse wat je daar heb gepresteert.Hopelijk heb je een voorspoedige thuisreis.Geniet nog even in New zeeland.Daar zal je niet zo snel meer komen,denk ik.
    Groetjes van ons allemaal.
    Tot volgende week.MVG:Jos enSien.

• 07 Mei 2011 - 21:36

Corry En Rinus..:

Hoi Maikel nog een paar dagen en dan zet je je voeten weer op Nederlanse bodem.Na een geweldigge prestatie die je daar geleverd hebd.Wij zijn apen trots op
    jouw.En bedankt voor de mooie reis
    verslagen die wij van jouw kunnen volgen hebben.En een hele goede vlucht terug naar huis..van Corry en Rinus

• 09 Mei 2011 - 20:17

Oma Conradi:

Hallo Maikel vanavond jouw verslag zitten lezen het is geweldig allemaal ook de publicatie wat ben ik trots op jouw. Nu nog een paar dagen en dan is het zover kom je weer naar ons landje.Ik wens jouw een hele goede en voorspoedige reis.
    Groetjes Oma Conradi.